Najbliższe

terminy

Nie odnaleziono wydarzeń!
Więcej

Opis warsztatu:

2 dni, 8-12osób, 1-2 trenerów. 

W trakcie warsztatu:

  • Nauczysz się zauważać kto stawia granice w procesie wsparcia (klient czy Ty),
  • Sprawdzisz w praktyce co oznacza „niewrażliwość na czerwone / zielone światło”,
  • Odkryjesz własne ograniczenia w pracy z klientem i będziesz mógł je przepracować,
  • Zwiększysz elastyczność w dotykaniu spraw trudnych, wrażliwych i newralgicznych,
  • Rozwiniesz umiejętność ciągłej diagnozy i podążania pozornie „przed” klientem (w tym “przed” jego wizjami i ograniczającymi nawykami) w procesie wsparcia.

Odpowiesz sobie na pytania:

  • Jak wyzwalać w sobie więcej odwagi do testowania / poszerzania granic i perspektyw klienta?
  • Jak wzmacniać w kliencie motywacje do zaglądania w nieznane i działania w nowym obszarze?
  • Gdzie szukać w sobie odwagi do eksplorowania siebie i środowiska w jakim żyję?
  • Jak zbudować własny styl prowokatywny i poczuć się w nim pewnie?

To, pozwoli Ci na:

  • Stosowanie w sposób pewny i bezpieczny prowokatywności w pracy z klientem,
  • Efektywniejsze wykorzystywanie ograniczających postaw i przekonań, jako elementów wyzwalających motywację do zmiany i działania,
  • Odważniejsze wchodzenie z interwencją prowokatywną w proces wsparcia,
  • Wypracowanie własnego stylu prowokatywnego w pracy z klientem,
  • Szybsze „diagnozowanie” hamulców tkwiących w postawie lub przekonaniach klienta i skuteczniejsze użycie ich dla dobra i rozwoju klienta.

Co zyskasz?

  • Nowe kompetencje i umiejętności prowokatywnego działania i myślenia,
  • Większą świadomość siebie w kontekście pracy z klientem,
  • Wzmocnienie odwagi do eksplorowania „nieznanego” w samorozwoju i w procesie wsparcia klienta,
  • Nowe sposoby wzmocnienia pewności siebie i odporności psychicznej u klienta,
  • Rozwiniesz uważność na proces zachodzący pomiędzy Tobą a klientem,
  • Nauczysz się lepiej radzić sobie z momentami „czarnej dziury” w procesie wsparcia i obawami jakie mogą się w Tobie pojawić.

    Informacje organizacyjne:

    Wymaganiem wstępnym jest udział w jednym z poniższych warsztatów:

    • Podstawy prowokatywności w komunikacji, terapii i coachingu
    • Coaching prowokatywny – wstęp (dr Jaap Hollander)
    • Styl prowokatywny – tło i narzędzia (dr Noni Hofner)

     Uczestnicy otrzymują:

    • materiały szkoleniowe,
    • dyplom,
    •  w sytuacji przystąpienia do certyfikacji: dyplom w dwóch językach (do wyboru angielski / niemiecki), dołączenie po zdanym egzaminie do listy certyfikowanych praktyków prowokatywnych według obranej wcześniej ścieki certyfikacyjnej
    • miesiąc opieki superwizyjno – mentorskiej po warsztacie.
    • nagranie własnej sesji video (do użytku osobistego)
    • możliwość dołączenia do certyfikacji
    • możliwość dołaczenia do społeczności superwizyjnej i interwizyjnej w nurcie prowokatywnym

    Kto

    i po co?

    Prowoaktywni

    Warsztat skierowany do osób po podstawach prowkatywności. W szczególności czynnie działających w terapii, coachingu, edukacji i innych zawodach pomocowych,

    Którzy chcą

    • poszerzyć swobodę stosowania prowokatywności
    • zwiększyć spontaniczność reakcji
    • pracować z większą swobodą i humorem
    • ćwiczyć praktyczne stosowanie prowokatywości
    • wejść na ścieżkę certyfikacyjną
    • pracować z większą odwagą, kreatywnością, elastycznością i biglem (i nie chodzi nam o psa),
    • budzenie i podtrzymywanie w sobie stanu niezbędnego do prowokatywnej pracy,
    • zwiększenie uważności na klienta, proces jaki zachodzi między wami oraz na samego siebie,
    • poszerzenie spektrum widzenia i odbierania drugiej osoby,
    • powiększenie palety ekspresji osobistej w pracy z drugim człowiekiem,
    • rozsmakowanie się w prowokatywnym stylu pracy.

     

    Zawartość merytoryczna

    Program

    • Ćwiczenia, ćwiczenia i … ćwiczenia,
    • Praca pod interwizją i superwizją,
    • Wypracowywanie własnego stylu prowokatywnego w pracy z klientem,
    • Integrowanie prowokatywnych interwencji w swój codzienny rytm pracy,

    W trakcie warsztatów uczestnicy wchodzą zarówno w rolę osoby aktywnie wspierającej, klienta jak i obserwatora. Uwaga przekierowywana w głównej mierze jest na doświadczenie, jego analizę i przełożenie na realia codziennej pracy uczestników.