Opis warsztatu:
2,5 dni, 8-12osób, 1-2 trenerów.
Warsztat jest zwieńczeniem procesu certyfikującego kompetencje prowokatywne.
Dzień 1 : 17-21
Dzień 2: 10-18
Dzień 3: 10-15
W trakcie warsztatu nauczysz się:
- Nauczysz się zauważać kto stawia granice w procesie wsparcia (klient czy Ty)
- Sprawdzisz w praktyce co oznacza „niewrażliwość na czerwone / zielone światło”
- Sprawdzisz własne ograniczenia w pracy z klientem
- Zwiększysz elastyczność w dotykaniu spraw trudnych, wrażliwych i newralgicznych
- Rozwiniesz umiejętność ciągłej diagnozy i podążania pozornie „przed” klienta wizjami i ograniczeniami w procesie prowokatywnego wsparcia osoby
Odpowiesz sobie na pytania:
- Jak wyzwalać w sobie więcej odwagi do testowania / poszerzania granic i perspektyw klienta?
- Jak wzmacniać w kliencie motywacje do zaglądania w nieznane i działania w nowym…?
- Gdzie szukać w sobie swojej własnej odwagi do eksplorowania siebie i kontekstów?
- Jak zbudować własny styl prowokatywny i poczuć się w nim pewnie?
To, pozwoli Ci na:
- Stosowanie w sposób pewny i bezpieczny prowokatywności w pracy z klientem,
- Efektywniejsze wykorzystywanie ograniczających postaw i przekonań, jako elementów wyzwalających motywację do zmiany i działania,
- Odważniejsze wchodzenie z interwencją prowokatywną w proces wsparcia,
- Wypracowanie własnego stylu prowokatywnego w pracy z klientem,
- Szybsze „diagnozowanie” hamulców tkwiących w postawie lub przekonaniach klienta i skuteczniejsze użycie ich dla dobra i rozwoju klienta.
Co zyskasz?
- Nowe kompetencje i umiejętności do prowokatywnego działania i myślenia
- Większą świadomość siebie w kontekście pracy z klientem
- Wzmocnienie odwagi do eksplorowania „nieznanego” w samorozwoju i w procesie wsparcia klienta
- Nowe sposoby wzmocnienia pewności siebie i odporności psychicznej u klienta
- Rozwiniesz uważność na proces zachodzący pomiędzy Tobą a klientem
- Nauczysz się lepiej radzić sobie z momentami „czarnej dziury” w procesie wsparcia klienta i obawami jakie mogą się w Tobie pojawić w procesie wsparcia
Informacje organizacyjne:
Wymaganiem wstępnym jest udział w jednym z poniższych warsztatów:
- Podstawy prowokatywności w komunikacji, terapii i coachingu
- Coaching prowokatywny – wstęp (dr Jaap Hollander)
- Styl prowokatywny – tło i narzędzia (dr Noni Hofner)
Osoby które ukończyły cztery wcześniejsze etapy rozwoju w prowokatywności, na tym warsztacie będą zdawały egzamin certyfikacyjny
Uczestnicy otrzymują:
- materiały szkoleniowe,
- dyplom,
- w sytuacji przystąpienia do certyfikacji: dyplom w dwóch językach (do wyboru angielski / niemiecki), dołączenie po zdanym egzaminie do listy certyfikowanych praktyków prowokatywnych według obranej wcześniej ścieki certyfikacyjnej
- miesiąc opieki superwizyjno – mentorskiej po warsztacie.
- nagranie własnej sesji video (do użytku osobistego)
- możliwość dołączenia do certyfikacji
- możliwość dołaczenia do społeczności superwizyjnej i interwizyjnej w nurcie prowokatywnym
Kto
i po co?
Prowoaktywni
Warsztat skierowany do osób po podstawach prowkatywności. W szczególności czynnie działających w terapii, coachingu, edukacji i innych zawodach pomocowych,
Którzy chcą
- poszerzyć swobodę stosowania prowokatywności
- zwiększyć spontaniczność reakcji
- pracować z większą swobodą i humorem
- ćwiczyć praktyczne stosowanie prowokatywości
- wejść na ścieżkę certyfikacyjną
- pracować z większą odwagą, kreatywnością, elastycznością i biglem (i nie chodzi nam o psa),
- budzenie i podtrzymywanie w sobie stanu niezbędnego do prowokatywnej pracy,
- zwiększenie uważności na klienta, proces jaki zachodzi między wami oraz na samego siebie,
- poszerzenie spektrum widzenia i odbierania drugiej osoby,
- powiększenie palety ekspresji osobistej w pracy z drugim człowiekiem,
- rozsmakowanie się w prowokatywnym stylu pracy.
Zawartość merytoryczna
Program
- Ćwiczenia, ćwiczenia i … ćwiczenia,
- Praca pod interwizją i superwizją,
- Wypracowywanie własnego stylu prowokatywnego w pracy z klientem,
- Integrowanie prowokatywnych interwencji w swój codzienny rytm pracy,
W trakcie warsztatów uczestnicy wchodzą zarówno w rolę osoby aktywnie wspierającej, klienta jak i obserwatora. Uwaga przekierowywana w głównej mierze jest na doświadczenie, jego analizę i przełożenie na realia codziennej pracy uczestników.