Najbliższe
terminy
Opis warsztatu:
2 dni, 8-12osób, 1-2 trenerów.
Twarze metafor to dwa dni pracy w oparciu o metafory, symbole, przypowieści, archetypy i pseudonimy. Warsztat, na którym poznasz m.in podstawy psychologii obrazu, proces tworzenia i oddziaływania metaforą, budowę i elementy skutecznej metafory prowokatywnej, oraz narzędzia i techniki do pracy z i na metaforze, symbolu, historii i obrazie.
Warsztat tylko dla osób po podstawach prowokatywności
W trakcie warsztatu:
- Nabędziesz i rozwiniesz umiejętność tworzenia metafor i opowieści w oparciu o elementy pochodzące ze świata klienta,
- Poznasz co wpływa na efektywność oddziaływania tworzonej metafory na proces zmiany u klienta,
- Stworzysz własne metafory,
- Zmierzysz się z siłą etykiet i imion nadawanych problemom – poznasz ich skuteczność w procesie wsparcia i zmiany,
- Wzmocnisz umiejętność uważnego słuchania i obserwacji rozmówcy,
- Rozwiniesz umiejętność pracy głosem, ciałem i dramaturgią,
- Poszerzysz świadomość wpływu obrazu i symbolu / archetypu w pracy z przekonaniami i postawami klienta,
- Zwiększysz świadomość podstaw kognitywnych i behawioralnych w komunikacji metodami prowokatywnymi (tak nam się podoba, że będziemy to robić na każdym warsztacie :))
Odpowiesz sobie również na te pytania:
- Jak pracować z informacjami, których dostarcza klient werbalnie i pozawerbalnie?
- Jak tworzyć metafory ze słów, symboli i obrazów jakich używa klient?
- Jak tworzyć obraz rzeczywistości przedstawiony w prowokatywnej “karykaturze”, tak by budował on w kliencie motywację do rozwoju / zmiany, a nie był powodem jego lęku czy frustracji?
- Jak zapraszać klienta do zmiany wewnętrznych obrazów i „głosów” w bardziej wspierające?
To, pozwoli Ci na:
- Efektywniejsze posługiwanie się metaforą prowokatywną w pracy z klientem,
- Wzmocnienie siły przekazu o aspekt transu i metafory podczas sesji,
- Szybsze dopasowanie opowiastek, historii, przypowieści i metafor do tematów z jakimi mierzy się klient,
- Pełniejszą świadomość wpływu symbolu i obrazu na proces zmiany / rozwoju.
Uczestnicy otrzymują:
- materiały szkoleniowe,
- dyplom,
- miesiąc opieki superwizyjno – mentorskiej po warsztacie.
- nagranie własnej sesji video (do użytku osobistego)
- możliwość dołączenia do certyfikacji
- możliwość dołączenia do społeczności superwizyjnej i interwizyjnej w nurcie prowokatywnym
Kto
i po co?
Prowoaktywni
Warsztat skierowany do osób po podstawach prowkatywności. W szczególności czynnie działających w terapii, coachingu, edukacji i innych zawodach pomocowych,
Którzy chcą
- poszerzyć swobodę stosowania prowokatywności
- doświadczyć możliwości pracy metaforą
- ćwiczyć praktyczne stosowanie prowokatywości
- wejść na ścieżkę certyfikacyjną
Zawartość merytoryczna
Program
- Podstawy psychologii oddziaływania metafory – metafora w prowokatywności
- Etykieta, symbol i archetyp w wewnętrznym obrazie klienta,
- Budowa i elementy skutecznej metafory prowokatywnej,
- Głos i dramaturgia w tworzeniu i pracy na metaforze,
- Dobór metafory / historii do przekonań i fiksacji klienta,
- Przerysowanie i absurd w procesie tworzenia przypowieści rozwojowej z i dla klienta,
- Elementy psychologii transu w pracy na metaforze prowokatywnej,
- Czas, przestrzeń i bohaterzy – czyli jak to skleić w całość,
- Rodzaje i techniki tworzenia metafor,
- Narzędzia i techniki do pracy z i na metaforze, historii i obrazie,
- Prowadzenie sesji w całości na metaforze – proces i jego mechanika.
W trakcie warsztatów uczestnicy wchodzą zarówno w rolę osoby aktywnie wspierającej, klienta jak i obserwatora. Uwaga przekierowywana w głównej mierze jest na doświadczenie, jego analizę i przełożenie na realia codziennej pracy uczestników.